27 Mayıs 2013 Pazartesi

Alkali mi asit mi meselesi?

Alkali diyet benim yaklaşık bir yıldır duyduğum bir beslenme anlayışı. Temel olarak vücutta asidik olan gıdaların bizi sağlıksız yaptığı, kilo aldırdığını, amacımızın alkali olmak olmasını gerektiğini savunan bir diyet. İngilizcede pek çok yayın var, türkçede benim bildiğim tek kaynak http://alkalidiyet.com/ sitesinin sahibi tıp doktoru Ayşegül Çoruhlu'nun kitabı Alkali Diyet. Ben kitabı aldım ancak tez yüzünden vaktim yok üstün körü bakıyorum o yüzden kısıtlı bilgiyle kimseyi eksik ya da yanlış yönlendirmek istemem. Ben bana yorum bırakan sevgili Nuray'ın sorusu üzerine, karbonatlı su içme nedenime açıklık getireceğim.

Vücudumuzu asidik yapan gıdalara karşı şunları öneriyor Ayşegül Çoruh:


  1. Karbonat katılmış (eczanelerde satılan ingiliz karbonatı, ben 3 tl'ye aldım bir paketini eczaneden) su içmek. 1 litre suya yarım çay kaşığı karbonatı veriyor ölçü olarak.
  2. 20 kilo için 1 litre su içmek. yani 60 kiloysan 3 litre su. ben bunu pek mümkün bulmuyorum. ben 72 kiloyum asla 3,5 litre su içemem, içmem, hem böbreklerim için çekinirim hem de hem çalışma hem sosyal hayat açısından tüm günümü wc'de geçiremem. :) Ben 2,5 litre su içmeyi hedefliyorum, bence gayet güzel bir hedef.
  3. Suyu yemekten en az 30 dk, yemekten de en az 2 saat sonra için diyor Çoruhlu. buna da mümkün olduğu kadarıyla uymaya çalışıyorum.
  4. Sabah kalkınca ve gece yatmadan ilk işiniz 1 bardak alkali su içmek olsun diyor Çoruhlu.
  5. Aç karna olmadığı sürece limon sıkılmış suyu da öneriyor. Limon asitli bir gıda ancak vücutta alkali oluyormuş. Aç karna içmeyin ki iyice acıktırmasın diyor.
Genel olarak alkali diyetin sıvı alımıyla ve alkali suyla ilgili kuralları böyle ama bu alkali diyetin sadece bir parçası, pek çok kural var içinde. Ben hem kitabın diğer bölümlerini henüz hakkıyla okumadığımdan hem de şu anda işte çok yoğun olduğumdan henüz blogda yer veremeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder